Wie is Mevrouw Leemans?

21 augustus 2006

ECONOMIE > "Tips" maken en kraken bedrijven

TIPS VAN MEVROUW
LEEMANS SLAAN IN ALS BOM

Nog voor officiële publicatie is manuscript al wereldschokkend.

Gent - van De Redactie. Het teruggevonden manuscript van Mevrouw Leemans, "Tips voor de zuinige huisvrouw", heeft reeds vòòr de officiële publicatie een ingrijpende impact op het zakenleven. Een eerste tip uit het manuscript, "Sinds ik een fecaliënvermaler heb in mijn toilet, hoef ik geen Cilit Bang of WC-eend meer te kopen", staat sinds kort exclusief te lezen op deze bladzijden. Het is een eerste voorsmaakje van de talloze tips en adviezen die Mevrouw Leemans jarenlang verzamelde, en uiteindelijk bundelde. Het manuscript leek voor eeuwig verloren, maar werd onlangs teruggevonden. Over deze heuglijke gebeurtenis stelt De Redactie op dit moment een boeiende reportage samen, die eerstdaags op deze site verschijnt.

Opmerkelijke stijging
De reeds gepubliceerde tip heeft zijn effect niet gemist. Het bedrijf dat de door Mevrouw Leemans aangeprezen badkamertoestellen produceert, ondervindt sinds kort een opmerkelijke stijging van het aantal bestellingen. Hierdoor heeft het op korte tijd een enorme winst geboekt, die nu wordt aangewend voor een agressieve reclamecampagne, om zo nog meer toestellen aan de man te brengen. Men kan de TV niet meer aanzetten, geen website meer bezoeken, zonder met deze campagne te worden geconfronteerd. Anderzijds ondervinden de bedrijven Cilit Bang en WC-eend de negatieve gevolgen van Mevrouw Leemans' scherpe inzicht.


Plots echter zagen we een enorme daling in onze verkoopscijfers: het Leemans-effect liet zich voelen! - Cornelius Bang

WC-eend, dat naast ontkalkers ook een ruim assortiment intieme parfums op de markt brengt, kan de schade nog enigszins beperken, maar het in ontstoppers gespecialiseerde Cilit Bang stevent af op een financiële ramp. Op een persconferentie gisteravond verklaarde voorzitter Cornelius Bang (foto) dat het bedrijf zware tijden doormaakt.

"De laatste drie jaar is ons marktaandeel alleen maar gestegen." verklaart de heer Bang. "De gebruiksvriendelijkheid van onze producten en de toegankelijkheid van onze reclamecampagne heeft van ons product een graag geziene vriend in elk huishouden gemaakt. De toekomst lachte ons toe. Plots echter zagen we een enorme daling in onze verkoopscijfers: het Leemans-effect liet zich voelen! Mensen kopen massaal fecaliënvermalers en worden dus quasi nooit meer geconfronteerd met verstopte afvoerbuizen, waardoor ons product overbodig wordt." De heer Bang besloot de persconferentie met een wanhopige oproep tot de consument, waarin hij vroeg het vertrouwen in het product, dat nog voor duizend-en-één andere toepassingen bruikbaar zou zijn, te behouden.


1 Comments:

  • Beste,

    Ik heb met belangstelling gelezen over uw initiatief.
    Natuurlijk steun ik iedereen die een webstek over mij wil maken.
    Ik kan dan ook positief reageren op jullie vraag tot referentie van mijn webstek en het materiaal dat erin vervat is.

    Met welgemeende groeten,
    uw vriendin,
    Leemans Mevrouw

    By Anonymous Anoniem, at dinsdag, 22 augustus, 2006  

Een reactie posten

<< Home